söndag 4 mars 2012

Nya författare - Birgitta Renström-Linde

Det är mycket roligt som händer framöver. Vi har tecknat avtal med flera nya författare och illustratörer.
Författare Birgitta Renström-Linde är en av våra debutanter.


Birgitta Renström Linde är legitimerad psykolog. Hon bor i Alingsås men har sina rötter i Värmland. Vi har glädjen att få ge ut hennes debutroman. Just nu pågår produktionen för fullt.

Då Birgittas mamma låg för döden 2007 sa hon:
-Jag ville inte dö, jag vill veta hur det låg till. Jag lär ha haft en bror förstår du! Jag trodde inte på det då när någon sa det till mig men nu tänker jag på det. Hade jag en bror? Jag skulle så gärna vilja veta? Jag vill inte dö så här nyfiken!

Tyvärr hann hon aldrig få svaret, men Birgittas nyfikenhet var väckt och hon startade den släktforskning som ligger till grund för romanen. Birgittas mormors liv rullades upp bit för bit och har här blandats med fantasi för att omvandlas till en fiktiv berättelse om om ett osynliggjort kvinnoliv under en annan tid än vår.

Vi får vara med om en historisk resa som tar sin börjar under 1800-talets brytningstid i Värmland och för oss läsare vidare till förra seklets början och ett händelserikt Stockholm. Vi följer händelserna genom första världskrigets vedermödor och umbäranden fram till andra världskrigets början.

www. idusforlag.se  ser ni när boken inkommer till försäljning












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar